diumenge, 9 de maig del 2021

Mercadal Inferior

Avui ens n'hem anat cap al Berguedà, al Mercadal Inferior, amb en Pep. Hem optat per començar per la dreta de tot.

Engeguem amb una via suposadament senzilla, Patum (V), però on s'ha de treballar una miqueta. Hi ha uns moviments d'anar fent al principi, però els darrers metres són bastant romos...


A la Patum, més delicada del que semblaria.

Aprofitem per posar cintes a una via nova, que no està a la guia, però que està ressenyada aquí i que es diu Mina de Xampinyons (V). La proposta de grau està realment malament, aquí hi ha feina de veritat! S'acosta més al 6a que no pas al cinquè.


A la Mina de Xampinyons s'ha d'apretar. En Pep en plena acció.

A continuació em poso a El Sextogradista (6a+). L'Ernest m'havia comentat que ell s'hi havia posat fa un temps i que li havia costat més el primer llarg (6a+) que no pas el segon (6c). Jo ho havia oblidat... Realment m'ha costat bastant! Uns primers metres verticals i tensos, amb algun canto bo (algun només!), però alguns moviments força exigents. Després la via se'n va a l'esquerra i torna a haver-hi passos interessants. L'arribada a la reunió ha estat anant a pillar la cadena en plan goril·la, cosa que normalment no faig -sóc més d'arribar-hi finament.


Fent El Sextogradista fins la reunió.

Després ens n'hem anat més a l'esquerra i m'he posat a Futurs T.E.B (6b). Aqui hi ha moviments de finura molt guapos a la part de baix. Després la cosa es suavitza i es redreça per entrar a la reunió. Aquí m'ho he hagut de mirar bastant perquè no és gens evident... Al final ha sortit, però amb una remada una mica llarga per anar a buscar un bony granellut a la dreta. I arribada a la R també en plan goril·la...


Aprofito la corda per provar Pluja d'Erugues (6c). Baixant m'ho miro. Després en Pep ha fet el 6b i se n'ha sortit prou bé excepte l'entrada a la reunió. A continuació li he fet un tiento en top-rope, però no ha sortit pas. M'he mirat com fer el pas de la panxeta de diverses formes. Hi ha una (una vol dir una) gota d'aigua, però demana una tibada molt bèstia. Després encara he trobat una forma diferent, a la dreta de la gota d'aigua, sense tocar-la. Diria que ha de ser més suau, però ja estava amb les gemes adolorides: la roca aquí és molt abrasiva.

Aquestes dues vies són molt guapes!

Per acabar el matí en Pep s'ha posat a Bath (L1) (V) i jo també, al seu darrera.



Acabant la sessió en plan suau al primer llarg de la Bath.

Un bon matí també! Les vies de la dreta ens han semblat bastant collades. Guapes, però collades. A El Sextogradista el flanqueig sota el desplom resulta estrany, semblaria que hi hauria sortida directa recte amunt, però és el que hi ha. La continuació d'aquesta via ni l'he mirada, però he vist un espàrrec sense xapa...