dissabte, 3 de juliol del 2021

Font Freda (Oest)

Amb en Josep avui anàvem a buscar l'ombra i ens hem acostat a la Font Freda, a la banda Oest. Toca arribar fins aquí (42.112863, 1.802865) i agafar la pista de l'esquerra uns pocs metres fins poder aparcar. Després surt un camí amb marques grogues que cal anar seguint i que ens porta al sectoret.

Ens posem a "escalfar" a Ojo que va de Canto (6a). En Josep comenta que no és una bona via per escalfar, però és la més senzilla. Quan m'hi poso jo, m'he de penjar a la segona xapa. Allà hi ha un pas estrany a més no poder... Surt, però apretant el cul amb força... Baixant ho torno a provar i em rellisca un peu... Difícil, difícil!


A la primera del dia. Un 6a molt difícil!

D'aquí anem a fer la Dels Forestals (6b). Curiosament aquesta sí que l'encadeno. No té cap pas tan difícil com el 6a. Això sí, s'ha de tibar una mica i s'ha de posar morro amb alguna xapa allunyada. La darrera xapa, a més, obliga a fer alguna contorsió per passar per sobre la corda... Arribada a la reunió una mica arborícola. No és una meravella...



El 6b es deixa fer millor. Hi ha algun alejillo i cal treballar una mica, però.

Després ens posem a Anna (6c). En Josep la té matisada i la treu posant cintes. Jo hi faig un primer pegue des de baix, no fos cas que sonés la flauta... Però no, no sona. Em penjo a la segona xapa on hi ha un pas molt raret. Després d'estudiar-ho van sortint tots els passos i decideixo que li faré un segon pegue.

Al segon pegue ja tinc els moviments estudiats. Molt poca cosa de mans a la part de baix. Toca anar-se movent fins pillar una nyapa d'esquerra, pujar peu dret a una presa que fa baixada en lateral a la dreta i estirar-se fins a un hombro dret molt allunyat. Des d'aquí, pujar peus, l'esquerra a una mitja lluna roma però que permet traccionar fins pillar un hombro d'esquerra. Remada inhumana que surt per la meva envergadura... Després vaig fent prou bé. Al segon crux faig els moviments que toquen, xapo la darrera amb un allargo que he deixat i em decideixo a fer el pas que falta per sortir de les dificultats. Aquí m'embolico. Poso les dues mans on hauria de tenir la dreta i no faig el canvi de peus d'abans: cal posar el peu dret on estava l'esquerre. Fer-ho amb el pes més a la dreta fa que l'adherència d'esquerra no sigui suficient i me'n vaig avall... Quina llàstima! Els passos que falten fins la R no són difícils: remada llarga a buscar una aresta bona de dretes i ja està. El proper dia sortirà, si ho recordo!



El moviment mà-peu i la placa llisa ja donen pistes...

En Josep li té ganes a Il·lusions (7a+) i li fa alguns pegues en top-rope. El primer gairebé encadena, però s'embolica en una banda. Al segon més o menys el mateix. Jo li faig un tast, però no li veig color. Potser ja vaig massa petat: dos pegues al 6c passen factura...


En Josep se'n surt prou bé. Jo he tingut dificultats
serioses per mantenir-me a la paret...

El sector era nou per mi. No m'ha agradat especialment, però hi ha algunes vies guapes. M'han sorprès les relliscades que hi he fet. Normalment no em passa mai. Aquí la roca sembla prou adherent, però el fet és que m'han marxat peus en diverses ocasions. No m'ho sé explicar. El 7a+ l'he vist estratosfèric, però el 6c té pinta de poder sortir. Però és molt dur també!

Això sí, hem estat a l'ombra i no hem tingut calor!