dissabte, 4 de març del 2023

Vilada

Avui he sortit amb el Víctor, amb qui ens vam conèixer la setmana passada, i l'Enric, de la Pobla de Lillet. Hem quedat per anar a Vilada, al sector del Castell de Roset.

Hem començat fent la Dues Figues i Tres Fulles (6a), que serà la única cosa que encadenaré avui. Una via amb un primer tram exigent i lleugerament patinós. Després ve una zona més atlètica, on s'ha d'anar tibant però amb bon canto. I el pas més difícil és l'entrada a la reunió. S'ha de remar fins un bon canto que jo he agafat amb l'esquerra. Amb feines i treballs he anat fent un canvi de mà per anar a buscar un canto més bo a la dreta i superar el ressalt. Durilla, i la prova és que s'atravessa a algun company.




Els tres mosqueters, a la primera del dia.

La segona ha estat Faig i Branca (6a+). Començament molt més franc que l'anterior fins a sota el bloc desplomat. Aquí el Víctor ha fallat i s'ha hagut de penjar. Jo m'ho miro i m'ho remiro i també m'acabo penjant. L'Enric, en canvi, sí que li treu l'entrellat: toca encarar el bloc desplomat pel mig i anar a buscar canto lateral a la dreta (jo intentava buscar-ne a dalt i hi ha una remada que se'm feia impossible). L'entrada a la reunió, comuna amb l'anterior. Ara ho he fet tibant del canto amb dreta, pujar peus i pinçar una mena de canaleta que surt amb l'esquerra -delicat.


L'Enric serà l'únic que s'emportarà la via.

Després el Víctor s'ha posat a Risk (6b+). Veient-lo ja tinc clar que li faré un top-rope. Hi ha un pas molt delicat per xapar la segona: bavaresa amb la dreta, pujar peus en adherència per evitar la porta, pillar canto a sobre del desplomet. Després ve un tram d'anar fent i un moviment difícil per superar un ressalt, que et deixa en una zona delicada per anar a xapar la següent. Després ve un tram d'adherència delicat, que jo he atacat per l'esquerra sense pujar gaire. I per entrar a la reunió, torna a haver-hi uns passets més que delicats. Surt tot, però encadenar-ho seria un problema!


En Victor, al risk de xapar la segona.


En Victor, treballant de valent.

A continuació hem fet el mateix amb Raspinell (6b+). Entrada curiosa de posar-s'hi bé. Després uns moviments amb més bon canto per posar-se a sota el sostre. Convé pillar ràpidament canto a sobre, si no, s'embolica més. Després un tram amb bon canto i blocs desplomats. I el pas que més m'ha costat és a una placa que no té literalment res: Sols una lateral d'esquerra baixa i un peu d'esquerra que fa baixada. Els companys no sé com s'ho fan per elevar-se aquí, jo he hagut de fer A0 anant en top-rope. Després queden uns metres de placa fina que se les porta!



L'Enric, a la zona suau.
 

L'Enric, fent contorsions que jo no sé fer al crux.

Un matí assolellat, en bona companyia, gaudint de bones vies. Grau molt collat, com ja sap tothom.