diumenge, 2 de juny del 2024

Roc Negre

Avui amb el Pep ens n'hem anat al Roc Negre. També buscàvem vies suaus per anar fent. L'aproximació és força senzilla i agraïda, almenys en teoria. Però ens hem passat el trencall de llarg... Toca recordar que és abans d'un arbre inclinat i no pas després, jejeje.

Aquests dies ha plogut força i hi ha algunes taques d'aigua. També hi ha una altra cordada que està començant l'activitat just on el Pep tenia intenció de començar. Fem una mica de cerca per trobar algun itinerari sec i ens posem a Super Tram (6a+). Els primers metres estan una mica molls i hi ha ha un passet per posar-te a sobre el replà... Després ve una zona d'anar fent i més amunt, una zona humida. En Pep es mira la forma de fer-ho... i al cap d'una estona el veig caient lentament. Se li ha trencar una presa de mà i ha anat baixant i ha acabat cap per avall. No s'ha fet "res" però sí unes bones rascades als dos braços. Res que no li impedeixi seguir amunt però. Va fent i a la part de dalt s'ha d'ajudar en algun punt. Segons ha explicat, aquesta era la única via que no tenia ganes de fer avui precisament pels darrers metres, que són exigents i se li travessen.



Fent la Super Tram.

Jo m'hi he posat en top-rope i he anat fent. A la mullena he aconseguit passar a la dreta sense massa problemes. I a la zona dura del final jo recordava que valia la pena anar cap a l'esquerra. Així ho he fet: des dels cantos raonablement bons, anar a buscar una repisa bona de peus i un bloc llunyà a l'esquerra però que es deixa agafar prou bé. A partir d'aquí, seguir per l'esquerra de les xapes i es deixa fer.

Aprofitem el top-rope per fer la Fang i Setge (6a+) que comparteix reunió. Una via molt variada, amb moviments dificilets en un parell de punts. I una part final molt més suau que l'anterior. Al company no li ha agradat massa.


Fent la Fang i Setge.

Després d'aquesta hem fet la Efecte Erecte (6a+) un xic més a la dreta. Aquí hi ha uns passets en un primer ressalt. En Pep els ha fet per l'esquerra i jo més o menys recte. I després ve el bombo on hi ha la dificultat de la via. Van apareixent cantos, una mica a la dreta. En Pep s'ha hagut de penjar per estudiar-ho una mica. Quan ha estat el meu torn m'hi he posat de primer. Jo ho he resolt amb la dreta en lateral en bons cantos i esquerra buscant algun rom que m'ha servit. Segurament és més segur anar amb les dues mans per la dreta. Després, terreny suau fins la reunió. És el meu encadene més sonat dels darrers mesos!



Fent la Efecte Erecte. El millor encadene dels darrers mesos!

I per acabar, hem fet la Gats As (6a). Aquí hi hem vist patir l'altre cordada, però en Pep sabia la millor forma d'atacar el primer tram: per l'esquerra fins que pots posar el peu sobre un bony de formació calcària, als volts de la tercera xapa. Després ve un terreny d'anar fent i després ve el tram més exigent. Tenim un muret amb bon canto, però que s'ha de trobar. El soci s'ho ha hagut de mirar una mica abans de trobar la solució. Jo he anat fent (també l'he feta de primer, però també amb les cintes posades) però m'ha costat força veure la forma de fer la part final. En tot cas, ha sortit i amb bones sensacions.



Acabant la matinal amb Gats As.

A l'hora que s'ha fet ja no hi havia temps per més i hem recollit trastos. Mentre feia les vies he aprofitat per arrencar alguna planta perquè la paret semblés això, una paret. I m'he endut una mica de sajolida per fer infusió a casa...