dissabte, 28 de maig del 2016

Faraó de Baix - Dreta


Avui amb en Ramon ens n'hem anat a fer esportiva. Buscant un sectoret on el sol entrés cap al tard, li proposo d'anar al Faraó de Baix, a Les Esquerdades. Jo no hi he estat mai i segons les ressenyes pinta prou bé.

Pel sol no calia preocupar-se massa a les primeres hores perquè el cel ha estat tapat. Després s'ha obert i hem agraït estar a l'ombra tot i que el sol tampoc no apretava excessivament.

Arribem al peu de via de les vies 7-11 de la guia de Montserrat Sur, que fa un bon replanet. Hem començat per la via #12, un V amb un començament prou guapo. A partir de la tercera xapa el terreny s'arrampa i és un III fins la R. Hi ha un munt de xapes, el que fa la via recomanable per anar-hi amb gent que s'inicia. La reunió és en un passamà on comencen segones tirades que després volem mirar-nos.

 A la #12

Baixem i ens posem a la #11, un V+ que té algun pas de controlar al principi. Després, novament una rampa fins la mateixa R. Aprofitem per fer metres!

 A la #11, un xic més difícil

A continuació hem fel el 6a de l'esquerra, la #10. Aquí hi ha terreny interessant fins sortir de la tercera xapa, amb alguns moviments ben guapos. Després, més del mateix fins la R.

 I aquí, en Ramon a la #10

Rematem la feina d'aquí fent la #8 (6b). Aquí la cosa canvia i s'ha de tibar de nyapes bastant petites fins superar la primera xapa. Després la dificultat baixa una miqueta i cap a la quarta xapa o així ja som a la rampa típica. M'he hagut de mirar bastant l'entrada per no haver de fer servir ajudes vegetals temptadores, però al final ha sortit!

 A la #8 la cosa ja és bastant més complicada...

Després hem pujat cap a la repisa de dalt a mirar-nos les vies que hi comencen. Totes semblen bastant semblants: un pas de tibar al principi i després anar fent -cosa que no em motiva massa. Per contra, a l'esquerra es veuen dues vies llargues i mantingudes sobre forats que tempten bastant... Curiosament, segons la via n'hi ha només una, la Kansaleitor (6c+) que dedueixo que deu ser la de l'esquerra que pinta dura. (Algú pot confirmar-ho?)

Decideixo posar-me a la de la dreta perquè sembla que hi hagi més canto. El començament es fa en díedre i després val la pena aprofitar la placa de la dreta metre es pot, que la de l'esquerra és gairebé més que vertical -i des de sota no ho semblava. Vaig fent bé fins que no veig una continuació clara. Sembla que s'hagi de fer un llançament i no tinc tanta confiança... Després de penjar-me vaig veient forats i cantos que permeten salvar la cosa. I amb aquesta tònica, penjant-me i buscant, vaig fent fins la reunió. En top-rope en Ramon li va veient els passos, reposant també de tant en tant.

Quan baixa en Ramon, jo li torno a fer un intent, en top-rope perquè no tinc confiança en recordar tots els passos. He d'apretar les dents, però al final acaba sortint. Queda apuntada per un altre dia. Sabent on s'ha d'anar és factible. I aprofitant un repòs que trobo al segon intent, des d'una bústia bona de dretes, molt millor. La via és molt contínua: no afluixa enlloc. Ignoro el grau i el nom, suposo que deu estar al voltant del 6c. Diria que és més contínua que la Antonio, un 6c al sector del columpi, que té trams que es deixa fer bastant bé, però com que estic desentrenat, qui sap!

 I la cirereta del dia, la via de la dreta??. Algú sap quina és?

Després d'aquesta, cap a casa. Queda apuntat el lloc per fer una escapada amb família. El lloc és bo per iniciació i hi ha possibilitat de fer 2 llargs sense complicacions. Especialment l'Aresta Escofí té molt bona pinta!

2 comentaris:

Jaumegrimp ha dit...

Un bon sector per entrenar, tot i que els primers metres demanen tècnica i són durs, a bloc, dolent per als debutants, llàstima ja que la continuació és molt agraïda i híper-assegurada.
La primera tirada de l'aresta Escofí és punyetera...molt millor la segona.

Glòria ha dit...

Hola !!!!
justament ahir vaig fer aquesta via de la placa on hi ha ressenyat el 6c+, la de la dreta, i em va encantar.
Em vaig encallar en un pas al mig, on una mà dreta boníssima em va fer desequilibrar i no hi havia manera de xapar... curiós, oi ???
No sé quin grau posar-li....anava amb la idea que m' havien dit que era 6a+/6b, però si a tu et va semblar un 6c.... estic molt contenta !!!!! hahaha
El 6c+ que hi ha a l' esquerra l' han baixat a 6b/6b+. Fa temps que la vaig fer però en top-rope, i no la vaig trobar tant difícil com perquè fos u n 6c+ !!!!
em sembla una placa digne d' escalar, preciosa i mantinguda.
a veure si hi podem tornar aviat i afinar una mica més !