dijous, 23 de setembre del 2021

Tarda d'Esquellot

Després de molts mesos de no sortir plegats, avui quedo amb el Ramon. Ell ha estat allunyat de l'escalada durant moltíssim temps i sembla que té el mono... Ara feia uns quants dies que intentàvem quedar per fer una escapada de tarda, però sempre fallava alguna cosa. Avui, no!

Li proposo d'anar a l'Esquellot 2, on no he estat mai encara. Allà ens posem a Dark Room (V), que segueix més o menys una fissureta. És ben guapa. El Ramon la fa sense despentinar-se


El Ramon a Dark Room.

Després, ataquem Alpina (V+). Aquesta és més llarga, amb algun pas de mirar-ho una mica a la part inferior i uns passets més verticals a dalt, per canviar de paret. També ens ha agradat i el Ramon seguia pentinat, fent-la també de primer.


A Alpina.

Proposo de fer la Via d'Enric Humà (6a+), a la dreta de tot. Hi ha uns primers metres amb la roca molla, però es pot pujar sense tocar-la. Trobo alguns passos ben curiosos a la part de baix. Després, una zona suaveta seguida d'un muret on hi ha un pas on em costa de veure l'opció més senzilla. Al final, toca una bona apretada, amb una invertida de dreta i remada a canto bo. Després, anar fent, i uns passets exigents al torreó final. Una molt bon via! Per sorpresa meva, el Ramon decideix fer-la de primer i li surt sense cap complicació! Tant de temps sense escalar sembla que li prova més que bé!


Al 6a+ de la dreta, sense despentinar-se tampoc...

Després em poso a Trampantofu (6b). La part de baix és una placa molt divertida d'escalar, amb moviments guapos que s'han d'anar llegint però que van sortint ben bé. Tot el tomàquet està al desplom, ben potent! Poc a poc s'arriba a un bon canto d'esquerra i toca estirar-se a agafar una lateral de dreta. Aquí m'he posat ben horitzontal, pujant peus per l'esquerra mentre tibava de lateral, i en poca estona em trobo sortint de les dificultats, per sorpresa meva. Aquí el Ramon ha anat en top-rope i fins i tot ha hagut de tibar de cinta, menys mal!


El company a
Trampantofu. No hi ha fotos meves avui.

Per acabar el dia, faig Urticària (6a+). Maca de fer, amb algun moviment delicat a la part de dalt, en part per la roca molla. El Ramon ja ha tancat la paradeta i decidim tirar avall.

Ha estat una bona retrobada amb l'escalada per al company! Tot el sectoret està molt bé (ressenya i link a dalt). D'altra banda, i segurament per això, fa pinta d'estar molt concorregut, a jutjar pel corriol tan fressat que hi ha ara mateix! Avui he gaudit encadenant cinc vietes a vista, en una tarda perfecte per airejar el coco, i encara em queden algunes bones vies per fer-hi encara...