dimarts, 7 de setembre del 2021

Tarda a la Cova de l'Ós

Avui amb l'Ernest hem tornat a la Cova de l'Ós. Tot i alguns èxits passats, aquí hi tinc molta feina encara. En particular, encara no havia encadenat un suposat 6a+ i avui era un dels "projectes" del dia XD.

Comencem fent la #57 (6a) de l'esquerra de la Gualtrapilla. Té un començament agònic i una continuació agònica. La faig, amb feines i treballs!

La primera de la tarda.

A continuació, la Gualtrapilla (6a+). Agonia a l'entrada, agonia al flanquejar a la dreta i després cantillo petit i delicat en terreny vertical fins la darrera xapa i d'aquí a la reunió un altre tram ben complicat. Duríssima pel grau, però queda encadenada!


La primera de la tarda.

Després em poso al projecte de debò, la #54b (6c) que hi ha a la dreta de El Bordar de l'Ós. L'Ernest el fa servir per escalfar i em deixa les cintes posades. Jo li faig un top-rope per refrescar una mica els moviments. La zona del desplom em costa bastants intents, però al final retrobo la forma de fer-lo amb relativa comoditat. També estudio l'entrada a la reunió, que se les porta.



L'Ernest, escalfant i posant-me les cintes al meu 6c.

Després d'aquest intent, l'Ernest es posa al seu de projecte (Parko (6c)) i s'ha de barallar també amb els passos del desplomet d'entrada, força rabiós.

És el meu torn i em poso al 6c ben concentrat. Els passos d'adherència del principi surten clavats, sense fer més esforços del compte, a l'igual que el flanqueig cap a l'esquerra, a pillar el canto bo que permet reposar. Aquí em concentro i faig la seqüència: bústia bona de dreta, regleta d'esquerra, regleta de dretes. Pujar peu dret, pujar esquerre pillar pla de dretes, buscar bon forat pel peu esquerre i remada a un rom lateral que permet creuar el peu dret a la lleixa i sortir de les dificultats. Després ve un muret vertical, on s'ha d'apretar al principi. Després es suavitza fins la xapa final. Aquí s'han d'agafar uns bidits / regletes de primera falange prou bons. Pinça bona de dreta en una pedra gris i remada a una pedra gran roma d'esquerres des d'on s'entra bé a la R. Ha sortit ben bé!




Encadenant el projecte del dia!

L'Ernest li fa un altre pegue, en top-rope al seu projecte i acaba de matisar moviments. Després jo em poso a la #65a (6a+/6b) a la placa de l'esquerra de la Filomatic, que només havia fet en top-rope. L'encadeno, però apretant de valent!


Apretant de valent a una, en aparença, senzilla via.

I, per acabar, l'Ernest es torna a posar a Parko, des de baix, i encadena! Per tant, avui tots hem tatxat projectes, jo una bona colla!


L'Ernest també s'ha emportat el seu projecte!

Baixant constatem que el dia es fa cada vegada més curt... Que trist!