dissabte, 11 de setembre del 2021

Mercadal Superior

Avui he sortit amb l'Ana, que fa relativament poc que s'enfila per les parets. Els dos teníem ganes de sortir el matí de la diada i ens n'hem anat cap al Berguedà. La pluja d'ahir ha deixat uns bons regalims d'aigua a diversos llocs i ens ha semblat que al Mercadal Superior potser hi tindríem terreny en condicions. Així ha estat, en bona part!

Fem l'aproximació i, mentre anem remuntant la paret, ens anem mirant què hi trobem. En un indret determinat ens ha semblat trobar-hi terreny prou senzill com per començar i ens hem posat mans a l'obra. Després hem vist que ens hem posat a la Barrufeta (IV+). Via d'anar fent, amb uns moviments força més complicats als primers metres. L'Ana la fa amb prou solvència, també.


A Barrufeta.

Seguidament ens hem posat a Leon Per Sempre (V+), que jo havia fet fa un temps sense que me'n recordés gens ni mica quan estava sobre el terreny. Similar a l'anterior, però amb uns primers metres més intensos encara i amb una entrada a la reunió que demana una mica més. Molt guapa!


A Leon Per Sempre.

A continuació em poso a la veïna de l'esquerra, la Mel i Mató (6a). Aquí hi trobem un inici més que vertical, amb cantets suficients, però alguna remada prou llarga, per exemple, perquè l'Ana no hi arribi fàcilment. Ella la fa en top-rope i se'n surt amb algunes ajudes a la part del principi. La resta és més suau, amb una entrada a la reunió on s'ha de tornar a apretar una mica.


A Mel i Mató ja s'ha de tibar bastant més.

Després d'aquesta, l'Ana tenia ganes de provar la Dels Milis (V). Mirant el llibre, decideixo que ha de ser la de l'esquerra dels químics, sense adonar-me que la Dels Milis, comença precisament pels químics de la Pòtols Místics! Així que, sense saber-ho, em poso realment a Generació 92 (6b). L'inici ja és prou delicat i després ve un flanqueig més que curiós on em queda clar que això no és quintu. Toca mirar-s'ho bé i rebé i, poc a poc, vaig fent fins que acabo la diagonal ascendent i entro al mur final, ja amb millor canto. Baixant veig xapes a la meva dreta i dedueixo que havia d'haver-me desviat a la dreta en un punt... Error, també! Toca començar pels químics i desviar-se després cap a les xapes... En fi!

Total, que l'Ana decideix posar-s'hi en top rope, començant per Generació 92 i seguir per la Dels Milis, encara que la corda li ve directa des de la R en lleguera diagonal. Repassant el blog veig que, quan vaig fer-la, la Dels Milis em va semblar força dura! No és estrany doncs, que l'Ana hagi tingut algun ensurt (i pèndol) i hagi acabat entrant a la R per on ho he fet jo... Qui no té memòria, ha de patir una mica!


Al remix Dels Milis i Generació 92.

I per acabar la matinal, em poso a Terra Berguedana (6a) que també havia fet una vegada, però no en recordava gran cosa. Via xula i homogènia excepte un pas força més dur a l'indret on s'acosta més a la Generació 92. Aquí he fet algun moviment molt delicat fins pillar la fissureta vertical que permet sortir de les dificultats. L'Ana no tenia intenció de posar-s'hi, però li he suggerit que anés fent fins on pugués i ha acabat fent-la fins dalt!


A Terra Berguedana.

Al final ha estat una matinal ben aprofitada i en molt bona companyia!