dijous, 31 de desembre del 2015

Acabant feina pendent de fa 6 anys


Fa més de 6 anys vaig fer la primera visita al Gerro. Em van quedar deures pendents i vaig fer-hi una visita llampec que, malauradament tampoc no els va resoldre. Després de les bones sensacions d'aquest dimarts, avui podia ser un bon dia...

He aconseguit convèncer al Ramon d'anar a fer esportiva per la zona. Hem començat per la Roca del Tambor Gran, mal anomenada Roca dels Cartutxos, on jo hi havia fet un 6b (la #8 de la guia nova de Montse Sud) el dia de la visita llampec. Avui hem començat per la #6 (V+). Bastants metres de continuïtat sobre bona roca -una via molt recomanable!

 A la primera del dia.

Després hem fet la #7 (6a+). Aquí hi trobem un passet on s'ha de tibar de valent. La resta és molt similar a l'anterior, sobre roca igualment de primera. Ara bé, a totes dues s'hi nota el pas de la gent: la roca es veu sobada, tot i que encara no patina enlloc.

Avui en Ramon també ha portat companyia. Curiosament coneix
quan fem una via senzilla o complicada....

En Ramon al 6a+.

D'aquí hem anat al Gerro o, estrictament, a la veïna del Gerro, a la seva magnífica cara est, a atacar la que jo em pensava que era la Mal de Vell, però que és la Què faig, què fem (6c), que està amb uns químics curiosos. Fa sis anys la tenia ben matisada, però havia caigut dos dies a la darrera xapa. Curiosament, alguna imatge d'aquesta zona no se m'havia esborrat en tot  aquest temps -i pensar que oblido un munt de coses més importants... El que té el nostre cervell!

Sort que a la piada d'aquella vegada em vaig apuntar els moviments claus. Així he pogut passar la nit visualitzant-la! El que no recordava de cap manera és que la paret desploma un colló -de fet, no desploma massa, però Déu n'hi do! Quan he arribat a peu de via m'he cagat en veure el desplom, però després m'he concentrat i li he fet un pegue tranquil, posant cintes i penjant-me arreu. Els passos han sortit sense dificultats i baixant he acabat de matisar-los. En Ramon li ha fet un tast en top-rope i, tot i que li queda lluny, l'ha gaudit.

En Ramon, apretant fort...

...i aquí a punt de sortir de les dificultats!

Ha arribat l'hora de fer-li l'intent bo. El pas més dur és el llançament des d'una bústia bona de dreta al forat gran a la zona entre la primera a la segona xapa i, de fet, he fallat un cop. Total, que baixo i ho torno a intentar, aquesta vegada amb èxit. El canvi de mà per xapar la segona ha sortit, bufant força. Després, el canto d'esquerra, rebot a forat rom, dreta a una rebava plana i estirada fins una pedra marró per sobre de la tercera xapa. D'aquí, anar fent fins la baumeta, pillar la bústia salvadora, xapar i reposar. Amb una pedra invertida d'esquerra he aconseguit reposar la dreta i des de la bústia l'esquerra, així que he encarat el pas psicològicament dur per mi. Esquerra a una bustieta amb un bec de pedra, dreta a una pedra rovellada, pujar peus com toca i xapar la darrera. D'aquí a la R és un passeig i ja la tinc!

En Ramon encara li ha fet un altre intent, aquesta vegada amb menys èxit que l'anterior. Amb aquesta via ja ens hem donat per satisfets. Alguna dia caldrà tornar-hi a fer l'autèntica Mal de Vell (7a)!
 

2 comentaris:

Jaumegrimp ha dit...

La paret del Gerro Pere és ben dura, jo hi recordo una visita en la que ni tan sols ens vam atrevir a posar-nos-hi! veníem de la Roca dels Cartutxos i voltants.
Veig que estàs agafant el punt i aviat caurà el 7 ! ànims.

Petrus ha dit...

Gràcies, Jaume!
Ja en tinc ganes, ja de que pugui caure un 7. Però de moment encara em costen força els 6's! Bon any!!