diumenge, 22 de setembre del 2019

Primer Pis


Aquests dies de meteo moguda no està clar què es podrà fer. Ens fem un truc amb en Pep Ll., decidim quedar i al matí hem enfilat cap a Collbató, on li proposo d'anar al primer pis. Confiava en trobar-hi la roca seca i així ha estat. I com que el dia ha estat parcialment tapat, hem estat la mar de bé.

Aquí hi havia estat una vegada fa set anys amb en Pep i m'havien quedat deures pendents, però avui els he tatxat :)

Comencem per una de les vies "noves" que no surten a la guia, Calm Like a Bomb (V+). Segueix un esperonet a la dreta de "la placa" del sector. La primera xapa està a can pistraus, sembla, però s'hi arriba raonablement bé. Hi ha alguns passets de finura en un parell de punts. La resta és anar fent. La reunió queda a l'esquerra i per arribar-hi s'ha d'anar amb compte perquè el terreny està un xic trencat. No és cap meravella, però no és lletja.

A la primera del dia.
 
A continuació fem Bad to the Bone (6a), a la dreta del V+ antic rabiós. La primera xapa també queda força alta. Aquí hi ha una mica més de feina als primers metres. Després es fa evident que cal aprofitar la tècnica de díedre: seguir estrictament per la placa significaria haver de tibar molt més que 6a. Cap al final, la via es torna a redreçar atacant un muret guapo que és el més interessant de la via.


El principi (a dalt) i el final de Bad to the Bone.

Després ens posem a l'antiga via d'artificial, la #2 de la guia, rebatejada ara com a Roccolomia (6b). Hi he trobat un pas curiós entre la primera i segona xapes. En Pep ho ha fet una mica més per l'esquerra i no s'ha despentinat -m'ho apunto per la següent! Després el terreny es suavitza i torna a haver-hi un passet de finura quan la via se'n va cap a la dreta amb alejillo controlat inclòs. Després segueix un petit diedret i es va fent prou bé i, per acabar, ataca el mur final amb prou bon canto. L'hem trobat senzilla pel grau proposat i ens ha agradat un munt!

Jo mateix a Roccolomia.

En Pep, a la mateixa via, arribant a la R.

A continuació hem fet la variant d'aquesta via que es bifurca a l'esquerra, Waterworks Road (6b). Quan es separa de l'anterior ataca un mur lleugerament desplomat, amb unes bústies d'escàndol. Avui n'hi ha alguna ben plena d'aigua, però! Aquí s'han de saber llegir bé els moviments perquè cal encertar les seqüències bones. En especial, anar a tibar en lateral un esperonet que fa i entrar a la reunió un xic per la dreta. Si no, potser és més difícil! Ha sortit a vista i m'ha deixat ben satisfet perquè he pogut reconduir una petita embolicada que m'he fet!

Al mur de Waterworks Road.

A continuació, hem fet la #1 (6b) on havia fracassat l'altra vegada. Té una entrada ben tensa! Passada la segona xapa jo a sobre m'he embolicat per la dreta i no he xapat la tercera perquè no he trobat com fer-ho. Me n'he anat directe a la quarta! Després es pot agafar aire fins al peu del mur. Aquí toca anar mirant i buscar les bones bústies que hi ha, junt amb peus suficientment bons com per no haver de patir. L'arribada a la reunió, amb les dues mans en una lleixeta i un pas de decisió per la dreta i al sac! En Pep aquí ja ha tingut alguna dificultat i s'ha hagut de penjar... els metres fets fins aquí ja passen factura!

Atacant el mur de la #1.

A continuació hem atacat l'altre via que va quedar pendent, la #3 (6b+). Es va fent bé, per terreny amb bones bústies fins que toca agafar la fissura cega diagonal que es veu a la foto de sota. Aquí jo m'he agafat a la bústia de sota amb les dues mans, he pujat peus, m'he ajudat amb la dreta i he arribat amb dreta a la bústia (roma) de dalt. Uns moviments més tranquils i després el crux. No recordava res de l'altra vegada -no m'havia mirat el blog- així que no tenia cap referència... Ho he solucionat tibant d'una bústia invertida amb dretes i anar pujant peus, ajudant-me amb l'esquerra amb el que he pogut. Una pujada de peu dret i gairebé un llençament a una bústia que fa baixada però que permet aguantar-li. Després, bons forats i prou bon canto com per arribar a la reunió encadenant. Estic molt satisfet de com l'he lluitada, perquè ha estat com anar a vista!

En Pep, lluitant a la #3.

En Pep li fa el seu pegue, en top-rope, i dóna per acabada la sessió d'avui. Jo encara em sento amb forces per provar la de la dreta, la #4 de la guia que és 7a, jo anava malfixat pensant que era 7b. Van sortint tots els passos fins a una bústia d'esquerres que hi ha a la meitat del mur. D'aquí no sé pas com s'ha de sortir... Aconsegueixo de fer molts dels passos però posant el peu a un parell de xapes... Valdria la pena veure algú fent-la, igual m'inspiraria una mica. Ara mateix la veig força llunyana! Val a dir que li faig un parell de pegues i tot...


I jo mateix, deixant les darreres forces al 7a.

I amb aquesta ja he fet 7 vies avui i també dono per tancada la sessió! He tatxat el que era tatxable i marxem tots dos ben satisfets amb l'activitat feta! 

Poso a sota la ressenya del sector actualitzada: ara hi ha el doble de vies del que hi havia en publicar-se la guia. Per cert, no sé recordar qui va publicar (ni on) les vies noves. Si algú considera que he de treure el croquis per qüestions de copyright, que ho digui i ho faig.