dissabte, 7 de setembre del 2019

Stromberg al Gorro Frigi

La Stromberg crec que l'havia feta fa mooolts anys. Fa 9 anys hi havia tornat i m'ha semblat que seria una bona opció per fer avui amb en Xevi, que té ganes de fer metres. De fet, me la van fer venir a la memòria uns companys que l'havien fet feia poc...

Es tracta d'un love-climbing a la zona de Gorros. Hem quedat a les 9 a la plaça del Monestir perquè hem arribat amb mitjans de transport diferents: en Xevi pel cremallera i jo en cotxe. Decidits, enfilem la pujada cap a Sant Joan. Quan arribem prop de l'objectiu ja es veuen cordades enfilades: és el que té una zona de love-climbing! Amb el que no comptava és amb que fossin tan matiners!!

Quan arribem a peu de via hi trobem una cordada que s'està posant els trastos. Esperem el nostre torn, doncs. Jo faré els llargs senars, que és un hi ha els passos més verticals i en Xevi farà la resta. Espero que l'altra cordada sigui a la reunió confiant que quedarà lliure aviat perquè el segon llarg és curt i senzill, però hauré d'esperar una mica per recollir cordes i fer pujar en Xevi. Els primers metres són fins, però m'ho van semblar més l'altra vegada. La primera xapa queda molt a la dreta, val la pena gestionar bé les dues cordes, no tornant a xapar amb la mateixa corda que la primera xapa fins que el terreny hi convida. Després torna a haver-hi un tros finet i a partir d'aquí canto i amunt!

En Xevi al primer llarg.

El segon llarg és qüestió d'anar fent, cercant els bolts i gaudint dels cantos.

La tercera tirada és molt guapa, segurament la millor de la via. Comença arrampada i es va posant vertical. Quan desploma apareixen bons cantos i toca moure's una mica per cercar els millors. Després el terreny és simplement vertical i toca anar en diagonal a l'esquerra. En un tram llis és qüestió de pujar peus i anar a buscar una bústia enorme que queda a la dreta i que és ben visible si la busques. Després, uns metres sense complicació fins la reunió.

Entrant a la R3.

Quarta tirada guapa, però de tràmit, també a càrrec d'en Xevi. Quan arribo a la reunió el segon de la cordada anterior està fent el desplomet del darrer llarg. M'hi poso, com sempre, sense recordar res de la darrera vegada! El primer bolt es xapa fàcil, però pel segon cal tibar una mica. El xapo i desgrimpo perquè la presa que he fet servir per xapar no serà la que faci servir després. Es tracta d'anar buscant fins que es poden pujar els peus a unes preses prou bones i evidents, una tibada de decisió. Després, anar gaudint de l'escalada fins fer reunió a la creu cimera.

Arribant al cim amb el Monestir al fons.

Recollim trastos i enfilem camí avall. Sort que he mirat enrera però, perquè m'havia deixat la baga de reunió penjada a la creu! Avui hem anat a buscar els ràpels: seguim les fites fins a sobre un bony i a l'esquerra (mirant avall) trobem una anella amb químics des d'on es fa un primer ràpel de 30m fins una altra cadena. Des d'aquí, un ràpel de 55m fins a la canal. Fa dos anys vam baixar desgrimpant i ajudant-nos amb la corda en algun punt. No tinc clar quina és la millor opció per baixar... En tot cas, ja he provat les dues!

L'autor, arribant a la canal.

Baixant hem pogut comprovar que hi havia overbooking a la zona. Hi havia gent enfilada pertot. Curiosament, no hi havia ningú ni a la Mòmia, ni a la Momieta, ni a l'Elefant, ni la Prenyada... Com ens agrada l'escalada comercial!

Jaumegrimp ha dit...

Una clàssica l'Stromberg ! ideal per dies de calor, amb tanta esportiva Pere, és natural que la trobessis senzilla, que no ho és ha ha ha

Petrus ha dit...

Sí, Jaume! Una via molt bona per quan apreta la calor!