dijous, 20 de juliol del 2023

Provant les novetats

Amb el Casi hem començat escalfant a les vies del Jofre. Ens hem posat a la de la dreta, Meningioma (6b). Té una entrada on s'ha d'apretar, un tram central xulo i una part final fina amb certa gràcia. Ens ha agradat a tots dos.

Després hem anat a les vies noves. Hem començat per la de la dreta, Opera Prima (6b+). Ens trobem amb un ressalt d'entrada on s'ha de fer una apretadeta per sortir de la xapa, anant a buscar un bloc sòlid relativament allunyat. Després ve un tram que fa una lleugera panxeta, amb bon canto. A la zona del mig toca anar lleugerament cap a l'esquerra, fent servir la fissura que ratlla la paret de dalt a baix fins que toca aprofitar la fissura de la dreta per superar el mur més compacte. Aquí hi ha el crux de la via i s'ha d'aprofitar bé la fissura i controlar l'equilibri. Trobem un repòs que permet atacar la sortida del mur, que torna a tenir una apretada. Superat això, queden uns metres suaus per gaudir de l'escalada. Recordava molt bé els moviments de les vegades que ho havia anat provant i això ha permès encadenar, amb algun esbufec, això sí! Tots hem coincidit en que és una via molt bona i no crec que sigui (només) amor de pare ;)





Fent Òpera Prima per primera vegada.

Després ens hem posat a Romina (6c), que va per la seva esquerra. Ataca el ressalt d'entrada per la banda esquerra, on s'ha d'aprofitar una primera fissura. Després ve un terreny amb un petit desplom i bon canto i s'entra a la zona central on s'acosta a la Opera Prima. Segueix però per la mateixa fissura tota l'estona. Trobem el crux a l'hora de superar la panxeta i aquí hi ha dues opcions: aprofitar la fissura romina amb la dreta i buscar un lateral d'esquerra que permet pujar peus, pujar mà dreta i pillar una regleta d'esquerra que et treu de les dificultats o bé aprofitar-la amb l'esquerra primer i després amb les dues mans volent obrir la fissura. Superat això, la via va per terreny molt més senzill però igualment guapo.

Aquí també hi ha jugat un bon paper el fet de saber una de les dues seqüències guanyadores. Encadenada i un bon viot!



Fent Romina

Per acabar, li  hem fet un tast a xxx (6c+). M'hi poso des de sota, tot i que no tinc massa esperances de fer-la. L'Ernest em flasheja bé la part de sota i em surt bé! Uns moviments estranys a la segona xapa on jo vaig més a l'esquerra del que em diu. L'objectiu és pillar una presa raonable a la part de dalt d'un mini-díedre. Des d'aquí jo faig una remada gairebé horitzontal fins pillar una regleta a la dreta, pujar peus i canto triangular d'esquerra. Uns moviments per la dreta porten a terreny suau i et plantes a sota el següent ressalt, on hi ha un bon repòs. Aixecar-se d'aquí demana. Una lateral d'esquerra permet pujar peus i en un pim-pam agafar la vira que s'endevina. És roma excepte cap a la dreta, on cal anar per xapar la primera de sobre del sostret. Aquí l'Ernest tiba d'una caneleta vertical amb dreta, però jo ho veig impossible. En Casi també ho troba impossible però veu una alternativa més humana, anat a buscar una lateral d'esquerra un xic amagada, pujar peu esquerre, peu dret i pillar bon canto de dreta. Jo faig A0 sense contemplacions. Després ve una excursió que fa la seva por però es fa suficientment bé. A continuació toca flanquejar i pujar. Jo, primer, m'he entestat a pujar i flanquejar i he hagut de baixar un cop i he caigut un altre. Pillada la següent, toca anar a buscar la darrera, aprofitant la fissura com es pot amb el peu. Ja porto unes quantes xapes pillant-me a totes i aquí no és una excepció. Sortir d'aquí i arribar a la reunió té un polvo!


Acabem les forces a la xxx, de moment sense nom.

Per aquí encara hi ha treball per fer. Poc a poc, s'anirà fent, que el que més ens agrada és escalar ;)